پایگاه اطلاع رسانی نسیم ترشیز شهرستان کاشمر

وب سایت خبری ،اطلاع رسانی،فرهنگی و ورزشی شهرستان

پایگاه اطلاع رسانی نسیم ترشیز شهرستان کاشمر

وب سایت خبری ،اطلاع رسانی،فرهنگی و ورزشی شهرستان

پایگاه اطلاع رسانی نسیم ترشیز شهرستان کاشمر

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸ ب.ظ

۰

به همت هیأت فرهنگی مذهبی شهدای گمنام کاشمر، اختتامیه طرح قرآنی «چهل شب با چهل شهید» در محل گلزار شهدای زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر برگزار شد.

در این مراسم که جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان و اقشار مختلف مردم و مسئولان کاشمر حضور داشتند یکی از راویان مؤسسه سیره شهدای قم در سخنانی با اشاره به ادعاهای حقوق بشری آمریکا گفت: آمریکا که امروز دم از حقوق بشر می زند در زمان دفاع مقدس، گلوله های خود را در اختیار صدام قرار می داد و ارتجاع عرب هم کمک های میلیاری از صدام انجام می داد ولی ما با مهمات اندک و با تکیه بر ایمان و تقوی که متأسفانه درجامعه امروز کمرنگ شده است توانستیم پیروز شویم.
حجت الاسلام و المسلمین شاکری فر افزود: در دوران دفاع مقدس اوج ایمان فرزندان این ملت به نمایش درآمد و رشادت های فراوانی توسط آن ها ثبت و ضبط گردید و امروزه باید بررسی کنیم و ببینیم چه شد که جوانانی که روزی شاگرد بزرگان بودند خودشان یک شبه به مقام استادی رسیدند؟
وی ادامه داد: سیره شهدای والامقام در واقع درس زندگی است و یکی از درس هایی که از آن ها می توان گرفت همین است که آن ها بین خود و خدایشان را اصلاح کرده بودند و لذا برایشان فرقی نمی کرد که الآن خلوت است یا در مسجد و حسینیه هستند چرا که آنها خدایی را عبادت می کردند که برایشان حاضر بود و چون عالم را محضر خدا می دیدند گناه نمی کردند.
شاکری فر خاطرنشان کرد: امروزه سیره شهدا پیش پای ماست و مطالعه احوال و زندگی آن ها جزو ضروریات است چرا که متأسفانه امروزه خدا در زندگی ها کمرنگ شده و برای بعضی از افراد، قدرت، ثروت، پست و مقام و چیزهایی که به هیچ کس وفا نکرده است تبدیل به خدا شده است.
وی با بیان اینکه مجلس شهید و شهادت با مجلس فاتحه خوانی برای اموات تفاوت دارد اظهار داشت: در این مجالس باید سیره شهدا رونمایی شود و لذا اکنون زبان حال شهدا با ما این است که شما هر کدام باید پرچم های ما را به دوش بکشید و امروز بدانید که پرچم سیدعلی همان پرچم روح ا… است.
لازم به ذکر است طرح قرآنی چهل شب با چهل شهید از سال های ابتدایی دفاع مقدس به همت تعدادی از رزمندگان شهرستان کاشمر که بسیاری از آن ها خود به شهادت رسیده اند آغاز شده و در تابستان هر سال به مدت چهل شب در منزل چهل شهید برگزار می شود و در این شب ها ضمن برگزاری جلسه قرائت قرآن برنامه های دیگری همچون بیان خاطرات و پخش کلیپ انجام می شود.

منبع خبر : کاشمر بصیر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۸
مدیرسایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی